wtorek, 24 kwietnia 2012

nasz 5latek zapisany do zerówki

Byłam wczoraj na zebraniu w przedszkolu, niestety potwierdziły się informacje, że 5 latki na podstawy edukacji muszą być zapisane do szkolnych zerówek, w przedszkolu mogą zostać tylko te dzieci które zostają do minimum 15ej. To się wiąże z dość sporymi opłatami i to "na darmo" bo ani nie ma potrzeby żeby tyle godzin Jakub tam był, a po drugie na pewno pierwsze półrocze będzie cięzkie i do wstawania i do rozstawania się ze mną... więc 4-5 godzin to było by aż nadto a nie 8!
Dziś z rana poszłam do szkoły. Porozmawiałam z dyrektorem i przekonał mnie, że placówka jest przygotowana nie gorzej niż przedszkole, żeby takie maluchy przyjąć. Nowe wyremontowane sale, nowe sprzęty, zabawki i pomoce naukowe. Dowiedziałam się też, że gdyby Jakub nie bardzo znosił rozstania ze mną nie bedzie problemu jakbym przychodziła po niego wcześniej, albo żeby czasem po prostu zostawiła go w domu. Poszliśmy obejrzeć salę, Pani Filipa chciała z nim porozmawiać, zachęcić ale Jakub tylko nieudolnie próbował tłumaczyć, że on jeszcze wszystkich literek nie zna, i jak on się bedzie uczył z tymi dziećmi? A bawić się nie chce...
Zapytałam o wycieczki, przedstawienia, spacery, i Pani odpowiedziała, że jak dzieci pomalują jaskółki to będą szli na plac zabaw.. no a Jakub jak na plac zabaw to on może iść ;)

No i zapisałam go. W końcu do szkoły mam bliżej niż do przedszkola, no i Filip może od czasu do czasu jk bedzie mial na 8 to weźmie brata za rękę.

Mój mały chłopczyk od września plecak i do szkoły :( Koniec najpiękniejszego okresu życia... spania do 10ej...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz